< powrót do oferty
Kierunek studiów: Andragogika oraz coaching i
tutoring w edukacji
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Charakter studiów: studia kwalifikacyjne
Z wykorzystaniem metod kształcenia: online (e-learning)
Cel:
Celem studiów jest wyposażenie w wiedzę
i kompetencje z zakresu andragogiki, które umożliwiają organizowanie w sposób
profesjonalny przedsięwzięć edukacyjnych dla osób dorosłych (zwłaszcza w
kontekście ich pracy zawodowej oraz edukacji formalnej i nieformalnej
prowadzonej w oparciu o idee kształcenia całożyciowego) oraz przygotowanie
słuchaczy do prowadzenia indywidualnego, grupowego i zespołowego coachingu i
tutoringu w szkole i innych placówkach oświatowych, jak również pokazanie
różnych podejść, odmian i stylów stosowanych w coachingu; ponadto studia te
mają za zadanie zaprezentowanie poszczególnych metod, technik i narzędzi
stosowanych w coachingu i tutoringu.
Czas trwania: 3 semestry; kierunek obejmuje 60 godzin praktyk
Uzyskane kwalifikacje:
Studia mają charakter kwalifikacyjny, a ich celem jest
umożliwienie słuchaczom zdobycia zawodu coacha ze specjalizacją w edukacji, jak
również uprawnień do nauczania i prowadzenia różnych form kształcenia
ludzi dorosłych.
Absolwenci kierunku otrzymają świadectwo ukończenia
studiów podyplomowych potwierdzające uzyskanie kwalifikacji.
Świadectwo
wydawane po ukończeniu studiów podyplomowych jest zgodne z rozporządzeniem
Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 września 2018 r. w sprawie
dokumentów wydawanych w związku z przebiegiem lub ukończeniem studiów
podyplomowych i kształcenia specjalistycznego (Dz.U. z 2018 r., poz. 1791 z
późn. zm.) wydanym na podstawie ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o
szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2018 r., poz. 1668, z późn. zm.).
Adresaci:
Studia kierowane są w szczególności do osób, które ze względu
na zajmowane stanowisko i wykonywany zawód chcą pogłębić i usystematyzować
swoją wiedzę; nauczycieli i absolwentów wyższych uczelni planujących karierę
zawodową w charakterze trenera, wykładowcy, szkoleniowca, nauczyciela w
placówkach prowadzących edukację osób dorosłych (zarówno w formach szkolnych
jak i pozaszkolnych), jak również do osób zainteresowanych
rozwojem osobistym, zawodowym, wspieraniem w rozwoju osób indywidualnych, grup,
zespołów w obszarze edukacji, a w szczególności pedagogów, psychologów,
doradców, terapeutów, wychowawców i nauczycieli, dyrektorów i kierowników
placówek edukacyjnych.