< powrót do oferty
Ceny spadają! Skorzystaj z limitowanej promocji i uzyskaj rabat -30% na kolejne, tańsze studia podyplomowe.
Kierunek studiów: Alternatywne rozwiązania w edukacji przedszkolnej i
wczesnoszkolnej
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Z wykorzystaniem metod kształcenia: online (e-learning)
Cel:
Celem studiów jest przygotowanie kadr gotowych do
innowacyjnego, aktywizującego, wykraczającego poza tradycyjne metody wspierania
uczenia się i rozwoju dzieci.
Czas trwania studiów: 2 semestry
Opis kierunku:
Studia podyplomowe na wskazanym kierunku są
odpowiedzią na rosnące
zapotrzebowanie społeczne na istnienie alternatywnych rozwiązań wczesnej
edukacji zarówno w sektorze publicznym jak i niepublicznym; umożliwiają słuchaczom pozyskanie aktualnej wiedzy i umiejętności z
zakresu pedagogiki i szkolnictwa alternatywnego.
Program kształcenia obejmuje zagadnienia
dotyczące m.in.: pedagogiki alternatywnej we wczesnej edukacji, problemów
współczesnej edukacji, podstaw tworzenia alternatyw edukacyjnych, konstruowania
autorskich programów wychowania i kształcenia, edukacji małego dziecka,
edukacji domowej, alternatywnych form oceniania i dokumentacji osiągnięć oraz
jakości alternatywnych form edukacji.
Absolwent kierunku:
- zna teoretyczne i metodyczne aspekty prowadzenia
zajęć z wykorzystaniem koncepcji alternatywnego nauczania, m.in. pedagogiki
Marii Montessori, Rudolfa Steina, Johna Deweya, Janusza Korczaka, Celestyna
Freineta, planu daltońskiego czy neurodydaktyki,
- potrafi rozpoznać potrzeby rozwojowe dzieci w wieku
przedszkolnym i szkolnym, w tym dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych,
- zna najnowsze tendencje dotyczących teorii i
metodyki pracy dydaktycznej i wychowawczej w placówkach alternatywnych,
- zna zasady organizacji procesu kształcenia,
wychowywania i opieki nad dzieckiem w różnorodnych instytucjach edukacji i
wychowania, a przede wszystkim w placówkach alternatywnych,
- potrafi nawiązać efektywną współpracę z
rodzicami/opiekunami dziecka i środowiskiem lokalnym.
Absolwent studiów potrafi organizować proces edukacyjny, dobrać metody, formy pracy w związku z wybraną koncepcją edukacji alternatywnej.
Adresaci:
Studia te adresowane są przede wszystkim do:
- nauczycieli przedszkoli i szkół
podstawowych,
- wychowawców w placówkach opiekuńczo-wychowawczych,
internatach, świetlicach, ogniskach wychowania przedszkolnego,
- rodziców zainteresowanych edukacją domową,
którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę o innowacyjne metody pracy z dzieckiem.