< powrót do oferty
Kierunek studiów: Przygotowanie
pedagogiczne do nauczania języka obcego
Rodzaj studiów: studia
podyplomowe
Charakter studiów: studia kwalifikacyjne
Z wykorzystaniem metod kształcenia: online (e-learning)
Podstawa prawna kształcenia: Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. 2023 poz. 2102) oraz Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. z 2019 r. poz. 1450 ze zm.).
Cel:
Studia
te umożliwiają absolwentom uzyskanie kwalifikacji pedagogicznych do nauczania
języka obcego w szkołach oraz placówkach oświatowych (zarówno publicznych, jak
i prywatnych), a także nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu
pedagogiki, psychologii, podstaw dydaktyki, emisji głosu oraz dydaktyki
szczegółowej w powiązaniu z kierunkiem studiów i praktyką
pedagogiczną.
Języki obce do wyboru: angielski, niemiecki, francuski, włoski, hiszpański.
UWAGA! Istnieje
możliwość zwolnienia z praktyk czynnych zawodowo nauczycieli.
Czas trwania: 3 semestry; kierunek obejmuje 150 godzin praktyk
Uzyskane kwalifikacje:
Kwalifikacje
wydawane są na podstawie Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z
dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do
wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019 poz. 1450 ze zm.).
Studia
podyplomowe z zakresu „Przygotowania
pedagogicznego do nauczania języka obcego” mają charakter
kwalifikacyjny - umożliwiają zdobycie uprawnień pedagogicznych i przygotowują
do wykonywania zawodu nauczyciela języka obcego w szkole podstawowej lub
ponadpodstawowej.
Po
ukończeniu studiów podyplomowych i zdaniu egzaminu końcowego absolwent
otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych zgodne z
Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Adresaci:
Studia
te adresowane są do absolwentów studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego
stopnia lub jednolitych studiów magisterskich na kierunku studiów, których
program nie określał efektów uczenia się w kategoriach wiedzy i umiejętności
obejmujących treści nauczania określone w podstawie programowej języka obcego
nowożytnego, a którzy legitymują się znajomością tego języka odpowiednią do
wymagań określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 9 ust. 2 ustawy z
dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2023 r. poz. 984, 1234,
1586 i 1672) i potwierdzoną zgodnie z tymi przepisami lub ukończyli studia w
państwie, w którym językiem urzędowym jest ten język, nieposiadających
przygotowania psychologiczno-pedagogicznego i dydaktycznego.