Ostatnia aktualizacja artykułu: 4 czerwca 2021
Więcej informacji na temat studiów znajdziesz na stronie kierunku: Marketing i PR rynku nieruchomości
Public Relations to bardzo popularny kierunek studiów, który większość osób kojarzy z pracą w roli dziennikarza, osoby prowadzącej konferencje prasowe, jednak to nie jedyne posady jakie można otrzymać po studiach z zakresu PR. Ponadto można też zapisać się na konkretną specjalizację na przykład PR rynku nieruchomości i wtedy pracować w branży nieruchomości. Wbrew pozorom osób z takim wykształceniem jest mało na rynku pracy i zwłaszcza firmy deweloperskie ich poszukują. Mając takie wykształcenie można z powodzeniem prowadzić marketing firmy budowlanej, deweloperskiej czy pracować w biurze nieruchomości. Także w instytucjach państwowych znajdą się miejsca pracy związane z zarządzeniem nieruchomościami, gdzie studia z zakresu PR są pierwszą drogą do kariery zawodowej.
Jak można zdobyć wykształcenie z zakresu prowadzenia działań PR i marketingu na rynku nieruchomości? Odpowiednie będą studia podyplomowe Marketing i PR rynku nieruchomości, które można znaleźć w ofercie Wyższej Szkoły Kształcenia Zawodowego. Na studia podyplomowe może zapisać się każda osoba, która ukończyła już co najmniej I stopień studiów. Zatem można realizować je jednocześnie ze studiami na II stopniu lub zacząć je już po studiach, kiedy po prostu będziemy chcieli zdobyć nowe kwalifikacje zawodowe lub też będziemy mieli taką potrzebę. Studia na tej uczelni prowadzone są online, więc nawet osoby pracujące mogą znaleźć czas, na ich zaliczenie. Uczelnia działa już od 20 lat i posiada certyfikat ISO, a więc jest jednostką renomowaną, która uczy wedle programu nauczania ustalonego przez ministerstwo. Studia są prowadzone na podstawie Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.
Celem takich studiów jest zapoznanie studenta z najnowszymi rozwiązaniami, których używa się w prowadzeniu kampanii marketingowych ogólnie, a także między innymi uczymy się jak ustalać i kontrolować budżet poświęcany na marketing czy też jak sprawdzać efektywność prowadzonych działań i je optymalizować. Można poznać też metody współpracy z mediami, social mediami i influencerami, którym coraz częściej powierzane jest miejsce w kampanii marketingowej. Ważne jest też docieranie do konkretnej grupy odbiorców, która będzie zainteresowana rynkiem nieruchomości oraz budowanie z nim trwałej relacji, co również opiera się na wiedzy z zakresu marketingu i PR. Zarządzanie czy sprzedawanie nieruchomości, to nie tylko wiedza praktyczna o cenach i opłacalności, ale też odpowiedni marketing.