Ostatnia aktualizacja artykułu: 4 czerwca 2021
Więcej informacji na temat studiów znajdziesz na stronie kierunku: Zamówienia publiczne
Bardzo dużo osób w Polsce po ukończeniu szkoły średniej zapisuje się na studia i dalej kontynuuje naukę, aby uzyskać fachową wiedzę z przedmiotu, w którym chce potem pracować. Jednak zdarza się, że nasze plany zawodowe ulegają zmianie lub też, co gorsza musimy się dostosować do zmian prawnych, według których narzucane jest też konkretne wykształcenie, które trzeba posiadać, aby móc uzyskać wymarzoną posadę. Natomiast nic nie stoi na przeszkodzie, aby nowe kwalifikacje nabyć na studiach podyplomowych. Wystarczy mieć ukończone co najmniej studia I stopnia na jakimkolwiek kierunku, żeby móc zapisać się na studia podyplomowe na wybranej uczelni.
Jakie kierunki są teraz popularne? Można się zdziwić, ale są to kierunki pedagogiczne, związane z nieruchomościami czy zamówieniami publicznymi, które pozwalają na pracę w placówce publicznej, jak urząd. Zarówno oświata jak i urzędy państwowe cieszą się dobrą opinią oraz możliwością pracy w jednym miejscu przez wiele lat, przy czym istnieje też możliwość awansu na wyższe stanowisko. Właśnie dlatego tak dużo osób inwestuje w naukę na kierunkach, które dają pracę w takich jednostkach. Co warto studiować? Jednym z bardziej popularnych kierunków są studia podyplomowe Zamówienia publiczne. Możemy je znaleźć w ofercie Wyższej Szkoły Kształcenia Zawodowego, która jest uczelnią zweryfikowaną przez MEN i MNiSW, oraz ma 20 lat doświadczenia i certyfikat ISO. Studia podyplomowe na tej uczelni odbywają się przez e-learning, co jest bardzo wygodne dla studentów, ponieważ można jednocześnie studiować dwa kierunki, czy już pracować zawodowo, a tylko dodatkowo studiować podyplomowo. Studia są prowadzone na podstawie Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.
Co nam dadzą studia na kierunku zamówienia publiczne? Skierowane są one do osób, które biorą udział w procesie składania zamówień publicznych, ich udzielania, realizowania czy kontrolowania. Ponadto osoby pracujące w sektorze finansów publicznych, główni księgowi i inne osoby odpowiadające za prawidłowe gospodarowanie środkami publicznymi czy też właściciele i pracownicy firm, które składają oferty do przetargów publicznych powinni mieć wiedzę z tego zakresu, aby prawidłowo wykonywać swoją pracę. Takie studia przydadzą się też osobom, których zadaniem jest nadzór nad wydatkowaniem środków publicznych czy też kontrola całego procesu udzielania zamówień publicznych, nie tylko w Polsce, ale i na terenie UE. Tak naprawdę każda osoba, która interesuje się finansami i budżetowaniem lub zajmuje się tym zawodowo, odniesie duże korzyści z ukończenia tych studiów.