Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy online

Ostatnia aktualizacja artykułu: 2 czerwca 2021

Więcej informacji na temat studiów znajdziesz na stronie kierunku: Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy online

Bezpieczeństwo i higiena pracy to bardzo ważne zagadnienie w kontekście funkcjonowania firm. Każde przedsiębiorstwo obowiązkowo musi przeszkolić swoich pracowników w tym zakresie, jeszcze zanim podejmą pracę. Także uczelnie czy szkoły muszą realizować regulaminy przewidziane dla BHP, aby podczas zajęć nie dochodziło do wypadków. Żeby móc uczyć innych o tych ważnych zasadach, samemu trzeba mieć odpowiednie wykształcenie. Dają je studia podyplomowe Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy online, które można znaleźć w ofercie Wyższej Szkoły Kształcenia Zawodowego.

Na tej uczelni można studiować online, co jest zgodne z wymaganiami MEN. Studia mają charakter kwalifikacyjny, dlatego też mogą się na nie zapisać osoby, które chcą pracować w zawodzie związanym z zarządzaniem BHP. Natomiast sama uczelnia gwarantuje nie tylko program nauczania dostosowany do norm sklasyfikowanych dla uczelni wyższych przez MEN oraz MNiSW. Nauka online jest bardzo wygodna, zwłaszcza dla osób, które już pracują, a potrzebują lub chciałyby zdobyć nowe kwalifikacje zawodowe.

Kto powinien zapisać się na takie studia? Przede wszystkim jest to świetny kierunek dla osób, które chcą pracować w służbach BHP. Znajomość sposobów zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy jest bardzo ważna dla każdego pracownika. Jednak ktoś zasady BHP musimy im przekazać na szkoleniu przed rozpoczęciem pracy w wybranej firmie. Taką osobą jest specjalista od BHP, który może też pracować jako inspektor BHP. Aby nabyć wiedzy z zakresu jak organizować pracę służb BHP, czy też zarządzać bezpieczeństwem, a nawet dokonywać oceny ryzyka, w tym zapobiegać wypadkom lub awariom w zakładzie pracy. Żeby mieć taką konkretną i specjalistyczną wiedzę trzeba podjąć naukę choćby na studiach podyplomowych.

Gdzie po takich studiach można znaleźć pracę? Przede wszystkim przedsiębiorstwa, które zatrudniają co najmniej 100 osób muszą zatrudnić inspektora BHP na pełny etat. Z kolei mniejsze przedsiębiorstwa muszą korzystać choćby z firm outsourcingowych, które świadczą szkolenia BHP dla pracowników. A więc można powiedzieć, że pracę z tym zawodem można dostać na samodzielnym stanowisku w przedsiębiorstwie, albo po prostu jako konsultant pracujący na zlecenie. Oczywiście można prowadzić też swoją firmę, która będzie świadczyć takie usługi dla innych przedsiębiorstw.