Integracja sensoryczna Warszawa

Dzieci przebywają w szkole integracyjnej, w której trwa Edukacja włączająca i integracyjna

Ostatnia aktualizacja artykułu: 9 kwietnia 2021

Więcej informacji na temat studiów znajdziesz na stronie: https://studia-pedagogiczne.pl/kursy/487/studia/podyplomowe/integracja-sensoryczna/src-BlogIntSens

Integracja sensoryczna to proces, w trakcie którego mózg organizuje informacje – docierają do niego z ciała i środowiska – a następnie wysyła relację adekwatną do bodźca. W trakcie zajęć integracji sensorycznej aktywowane są zmysły dotyku, równowagi i czucia.

Integracja sensoryczna jest organizowana w szkołach i przedszkolach, ponieważ wiele dzieci boryka się z różnymi zaburzeniami w tym zakresie. Występują one kiedy mózg nie jest zdolny do odpowiedniego przetwarzania bodźców, które do niego dochodzą. W takiej sytuacji maluch może mieć różne trudności z planowaniem i wykonywaniem różnych działań. Może ono być zbyt ruchliwe i borykać się z problemami dotyczącymi koncentracji. Następstwem zaburzeń integracji sensorycznej mogą być trudności w zakresie ruchu, pisania i czytania.

Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego oferuje studia podyplomowe z zakresu integracja sensoryczna dostępne w Warszawie lub w formule nauki online. Jest to uczelnia, która działa od 2001 roku. W jej ofercie można znaleźć wiele bardzo ciekawych kierunków studiów podyplomowych. Warto pokreślić, że wszelkie profile zajęć realizowane są w trybie online. Dzięki temu studenci nie muszą wychodzić z domu i mogą zdecydować się na naukę w dowolnie wybranym przez siebie czasie. Takie rozwiązanie jest szczególnie korzystne dla osób, które są aktywne zawodowo i mogłyby mieć trudności z pogodzeniem swojej pracy z tradycyjnym trybem nauczania. Wszystkie kierunki nauczania oferowane przez Wyższą Szkołę Kształcenia Zawodowego są organizowane w oparciu o aktualne Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Studia na profilu: integracja sensoryczna są podzielone na 2 semestry, w trakcie których studenci muszą zrealizować 240 godzin zajęć teoretycznych. Celem nauczania jest przekazanie studentom wiedzy, która dotyczy psychologii rozwojowej, fizjologii i anatomii, a także teorii związanej z integracją sensoryczną. Absolwenci będą mogli samodzielnie prowadzić proces diagnostyczny, a także planować działania związane z terapią zaburzeń integracji sensorycznej. Adresatami kierunku są osoby posiadające wykształcenie wyższe z zakresu medycyny, fizjoterapii, pedagogiki, psychologii czy logopedii, a także terapeuci, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę, aby skuteczniej pracować z dziećmi borykającymi się z rożnymi dysfunkcjami.