< powrót do oferty
Kierunek studiów: Tutoring i coaching w edukacji
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Charakter studiów: studia kwalifikacyjne
Z wykorzystaniem metod kształcenia: online (e-learning)
Cel: Celem głównym studiów jest przygotowanie słuchaczy do prowadzenia indywidualnego, grupowego i zespołowego coachingu i tutoringu w szkole i innych placówkach oświatowych oraz pokazanie różnych podejść, odmian i stylów stosowanych w coachingu; ponadto studia te mają za zadanie zaprezentowanie poszczególnych metod, technik i narzędzi stosowanych w coachingu i tutoringu.
Czas trwania: 220 godzin – 2 semestry
Uzyskane kwalifikacje:
Studia mają charakter kwalifikacyjny, a ich celem jest umożliwienie słuchaczom zdobycia zawodu coacha ze specjalizacją w edukacji.
Absolwenci kierunku otrzymają świadectwo ukończenia studiów podyplomowych potwierdzające uzyskanie kwalifikacji zawodowych z zakresu „Tutoringu i coachingu w edukacji”.
Nazwa zawodu: Trener osobisty (coach, mentor, tutor) kod zawodu: 235920 według klasyfikacji zawodów i specjalności opracowanej przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Umiejętności zawodowe, jakie uzyskuje absolwent studiów:
- efektywnego uczenia się,
- rozpoznania i stosowania narzędzi, które świetnie sprawdzają się zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym,
- umiejętności w zakresie prowadzenia sesji coachingowej i tutoringowej,
- stosowania metod i technik stosowanych w coachingu i tutoringu,
- dokonania samooceny i autodiagnozy oraz analizy własnych zasobów i deficytów wymagających doskonalenia,
- wejścia w rzeczywisty proces coachingowy i tutoringowy.
Świadectwo wydawane po ukończeniu studiów podyplomowych jest zgodne z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 września 2018 r. w sprawie dokumentów wydawanych w związku z przebiegiem lub ukończeniem studiów podyplomowych i kształcenia specjalistycznego (Dz.U. z 2018 r., poz. 1791 z późn. zm.) wydanym na podstawie ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2018 r., poz. 1668, z późn. zm.).
Adresaci:
Studia adresowane są do osób zainteresowanych rozwojem osobistym, zawodowym, wspieraniem w rozwoju osób indywidualnych, grup, zespołów w obszarze edukacji, a w szczególności pedagogów, psychologów, doradców, terapeutów, wychowawców i nauczycieli, dyrektorów i kierowników placówek edukacyjnych.