< powrót do oferty
Kierunek studiów: Biblioterapia z elementami bajkoterapii
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Z wykorzystaniem metod kształcenia: online (e-learning)
Cel:
Studia mają na celu doskonalenie kompetencji zawodowych pozwalających na profesjonalne podejmowanie oddziaływań inspirowanych literaturą w różnych obszarach pracy dydaktycznej, wychowawczej, psychoedukacyjnej i terapeutycznej.
Czas trwania studiów: 3 semestry
Opis kierunku:
Kierunek ten umożliwia słuchaczom zapoznanie się z zastosowaniem biblioterapii w rozwiązywaniu psychologicznych i pedagogicznych problemów jednostki, pojawiających się na różnych etapach życia.
Program studiów ukierunkowany jest na zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie profesjonalnego podejmowania oddziaływań terapeutycznych oraz prowadzenia warsztatów dydaktycznych względem osób chorych, cierpiących, niedostosowanych społecznie, niepełnosprawnych i potrzebujących psychicznego wsparcia z wykorzystaniem tekstu literackiego i praktycznych umiejętności pracy z grupą.
Świadectwo wydawane po ukończeniu studiów podyplomowych jest zgodne z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 września 2018 r. w sprawie dokumentów wydawanych w związku z przebiegiem lub ukończeniem studiów podyplomowych i kształcenia specjalistycznego (Dz.U. z 2018 r., poz. 1791 z późn. zm.) wydanym na podstawie ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2018 r., poz. 1668, z późn. zm.).
Adresaci:
Studia te adresowane są do:
- osób pragnących pogłębić wiedzę i umiejętności w zakresie biblioterapii;
- specjalistów z dziedzin pozapsychologicznych (pedagogów, animatorów kultury, bibliotekarzy, pracowników socjalnych i służby zdrowia oraz wszystkich pracujących w zawodzie nauczycielskim);
- pracowników placówek oświatowo-wychowawczych, poradni psychologiczno-pedagogicznych, przedszkoli, instytucji kultury i organizacji pozarządowych;
- osób pracujących w instytucjach pomocy rodzinie, domach pomocy społecznej oraz osób zajmujących się szeroko rozumianą pomocą psychopedagogiczną.