< powrót do oferty
Kierunek studiów: Wspomaganie rozwoju dzieci w żłobkach i przedszkolach
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Charakter studiów: studia kwalifikacyjne
Z wykorzystaniem metod kształcenia: online (e-learning)
Podstawa prawna kształcenia: Rozporządzenie Ministra Edukacji
Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 roku w sprawie szczegółowych kwalifikacji
wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2017 r. poz. 1575 ze zm.) oraz
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w
sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu
nauczyciela (Dz. U. z 2019 r. poz. 1450).
Cel:
Celem studiów jest wyposażenie słuchaczy w wiedzę teoretyczną i umiejętności
praktyczne z zakresu wspierania rozwoju psychoruchowego małych dzieci w żłobku
i przedszkolu, prowadzenia diagnozy rozwoju oraz konstruowania programów
wspierania rozwoju; przygotowanie słuchacza do prowadzenia zajęć wczesnego
wspomagania rozwoju małych dzieci o zaburzonym rozwoju psychoruchowym i społecznym.
Podczas zajęć słuchacze poznają warunki organizowania i realizacji
wczesnego wspomagania rozwoju dzieci w żłobku i przedszkolu, rozumianego jako
wielospecjalistyczne, kompleksowe i intensywne działania mające na celu
stymulowanie funkcji odpowiedzialnych za rozwój psychomotoryczny i komunikację dziecka niepełnosprawnego.
Czas trwania: 3 semestry (w tym 180 godzin praktyk)
Uzyskane kwalifikacje:
Kwalifikacje wydawane są na podstawie Rozporządzenia Ministra Nauki i
Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia
przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.
Studia nadają kwalifikacje do pracy w zakresie wczesnego wspomagania
rozwoju dziecka w żłobku i przedszkolu. Absolwent specjalności posiada
kwalifikacje do pełnienia funkcji opiekuna w żłobku lub klubie dziecięcym.
Adresaci:
Studia podyplomowe z zakresu „Wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
w żłobku i przedszkolu” adresowane są do absolwentów: pedagogiki,
psychologii, logopedii oraz lekarzy, fizjoterapeutów zainteresowanych pracą
w zespołach wspomagania rozwoju małych dzieci w żłobkach i przedszkolach.
Zatrudnienie:
Po ukończeniu studiów absolwent posiada kompetencje do podjęcia
zatrudnienia m.in. w:
- żłobkach specjalnych, integracyjnych, z oddziałami integracyjnymi oraz
ogólnodostępnych prowadzących programy wspomagające rozwój dzieci,
- przedszkolach specjalnych, integracyjnych, z oddziałami integracyjnymi
oraz ogólnodostępnych prowadzących programy wspomagające rozwój dzieci,
- instytucjach niepublicznych – ośrodkach, fundacjach, stowarzyszeniach i
innych placówkach, w których powoływane są zespoły do prowadzenia wczesnego
wspomagania rozwoju dziecka,
- poradniach psychologiczno–pedagogicznych prowadzących program wczesnego
wspomagania rozwoju dziecka.
Wymagania:
Studia kierowane są do osób pracujących lub planujących pracę w żłobku lub
przedszkolu z małymi dziećmi niepełnosprawnymi lub zagrożonymi
niepełnosprawnością.
Uczestnikami studiów mogą być osoby legitymujące się wykształceniem wyższym
(co najmniej I stopnia) oraz przygotowaniem pedagogicznym, które posiadają
kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadają
przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej.
W przypadku braku posiadania przygotowania pedagogicznego, uczelnia WSKZ
umożliwia słuchaczom zapisanie się na dwa kierunki jednocześnie. Zapisując się
równolegle na dwa kierunki, słuchacz otrzymuje rabat w wysokości 25% na
kierunek z zakresu przygotowania pedagogicznego.
Celem uzyskania rabatu prosimy o napisanie wiadomości mailowej przed dokonaniem płatności za kierunek z zakresu przygotowania pedagogicznego na adres:
kontakt@studia-pedagogiczne.pl
Pobierz program kierunku
×
1 / 1
2 / 2
❮
❯