< powrót do oferty
Kierunek studiów: Wczesne wspomaganie oraz edukacja i terapia dzieci i młodzieży ze
specyficznymi trudnościami w uczeniu się
Rodzaj
studiów: studia podyplomowe
Charakter
studiów: studia kwalifikacyjne
Z wykorzystaniem metod kształcenia: online (e-learning)
Cel: Celem wskazanego kierunku jest przygotowanie
wykwalifikowanej kadry specjalistów zajmującej się pracą z dziećmi i młodzieżą ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się;
uzyskanie kwalifikacji zawodowych.
Czas
trwania studiów: 3 semestry (w tym 90 godz.
praktyk)
Uzyskanie
kwalifikacje:
Absolwent uzyskuje kwalifikacje do
pracy z dziećmi i młodzieżą ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, w
przedszkolach, szkołach i innych placówkach oświatowych, a w szczególności do
prowadzenia:
- zajęć w klasach wyrównawczych i terapeutycznych,
- zespołów dydaktyczno-wyrównawczych,
- zespołów korekcyjno-kompensacyjnych z dziećmi i młodzieżą ze specyficznymi trudnościami w
uczeniu się (dysleksją rozwojową, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią) na
wszystkich etapach edukacji.
Ponadto, na podstawie
rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie
szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. 2017 poz. 1575, z
późn. zm.) oraz Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia
2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz.U.
2017 poz. 1635) osoby, które:
- ukończyły jednolite studia
magisterskie na kierunku psychologia oraz posiadają przygotowanie pedagogiczne
albo
- ukończyły studia wyższe I
lub II stopnia na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna oraz posiadają
przygotowanie pedagogiczne albo
- ukończyły studia wyższe w
zakresie fizjoterapii, rehabilitacji ruchowej, terapii pedagogicznej oraz posiadają przygotowanie
pedagogiczne albo
- posiadają kwalifikacje do
zajmowania stanowiska nauczyciela logopedy-
uzyskują uprawnienia do
prowadzenia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze specyficznymi
trudnościami w uczeniu się.
Opis kierunku:
Program studiów ukierunkowany
jest na przekazanie słuchaczom specjalistycznej wiedzy i umiejętności
niezbędnych podczas organizacji procesu terapii i edukacji podopiecznych
zmagających się z problemami takimi jak:
- dysleksja rozwojowa,
- dysgrafia,
- dysortografia,
- dyskalkulia.
Obejmuje on zagadnienia
związane z:
- profilaktyką specyficznych
trudności w uczeniu się;
- diagnozą, edukacją i
terapią uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się m.in.: czytania,
pisania i arytmetyki;
- edukacją i terapią
zaburzeń językowych dzieci z dysleksją rozwojową,
- wspomaganiem i terapią dzieci z zaburzeniami
rozwoju ruchowego,
- całościowymi zaburzeniami rozwoju.
Absolwenci studiów przygotowani są do wykonywania czynności
diagnostycznych, które pozwolą na opracowywanie indywidualnych programów
edukacyjno-terapeutycznych, uwzględniających potrzeby rozwojowe dziecka.
Adresaci:
Studia adresowane są do
absolwentów studiów wyższych (co najmniej I stopnia), którzy pracują lub
przygotowują się do pracy w przedszkolach i szkołach (również integracyjnych),
ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych, poradniach i innych placówkach
zajmujących się edukacją i terapią dzieci z różnego rodzaju zaburzeniami
rozwoju ze szczególnym uwzględnieniem specyficznych trudności w uczeniu się,
takich jak: dysleksja rozwojowa, dyskalkulia, dysortografia, dyskalkulia oraz
całościowych zaburzeń rozwoju np. autyzm.
Wymagania:
Uczestnikami studiów mogą być osoby legitymujące
się wykształceniem wyższym (co najmniej I stopnia) oraz przygotowaniem
pedagogicznym.
W przypadku braku posiadania przygotowania
pedagogicznego, uczelnia WSKZ umożliwia słuchaczom zapisanie się na dwa
kierunki jednocześnie. Zapisując się równolegle na dwa kierunki, słuchacz
otrzymuje rabat w wysokości 25% na kierunek z zakresu przygotowania
pedagogicznego.
Celem uzyskania rabatu prosimy o napisanie wiadomości mailowej przed dokonaniem płatności za kierunek z zakresu przygotowania pedagogicznego na adres:
kontakt@studia-pedagogiczne.pl.
Pobierz program kierunku
×
1 / 1
2 / 2
❮
❯