< powrót do oferty
Kierunek studiów: Neurodydaktyka z
elementami tutoringu i mentoringu
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Z wykorzystaniem metod kształcenia: online (e-learning)
Cel:
Celem
studiów jest zdobycie wiedzy praktycznej i umiejętności pozwalających na
zastosowanie neurodydaktyki w praktyce szkolnej, organizacjach pozaszkolnych
form kształcenia oraz w opiece nad dziećmi; wypracowanie możliwych w codziennej
realizacji
rozwiązań w zakresie nowych metod nauczania, przyczyniających się do wzrostu
efektywności kształcenia oraz zrozumienie istoty coachingu i mentoringu jako
narzędzi wspomagających rozwój potencjału człowieka.
Czas trwania studiów: 2 semestry
Opis kierunku:
Neurodydaktyka jako
kierunek kształcenia stanowi odpowiedź na dynamicznie zmieniającą się
rzeczywistość, w której narasta potrzeba poszukiwania nowych rozwiązań
metodycznych.
Studia te ukazują nowe
możliwości, jakie niosą ze sobą interdyscyplinarne badania z zakresu neurobiologii
i edukacji w praktyce szkolnej, organizacjach pozaszkolnych form kształcenia
oraz w opiece nad dziećmi; pomagają w zdobyciu wiedzy praktycznej i
umiejętności pozwalających na: zapoznanie się z wynikami najnowszych badań nad
mózgiem, poznanie neurobiologicznych podstaw uczenia się, wspieranie procesu
kształcenia oraz stworzenie warunków umożliwiających pełne wykorzystania potencjału
uczniów.
Absolwenci kierunku poprzez spojrzenie na proces
edukacji z perspektywy neurodydaktyki z elementami tutoringu i mentoringu rozumieją
mechanizmy zachodzące w mózgach uczniów. Potrafią wskazać jak stosowanie
określonych metod nauczania wpływa na ich aktywizację. Ponadto w sposób umiejętny i efektywny motywują swoich
podopiecznych do nauki, a także wspierają ich w procesie rozwoju.
Adresaci:
Studia adresowane są do osób, które chcą udoskonalić swój warsztat pracy o najnowsze
zdobycze neurodydaktyki oraz nowe sposoby nauczania (m.in.tutoringu i
mentoringu); nauczycieli, pedagogów,
terapeutów, psychologów, wychowawców świetlic, pracowników poradni
psychologiczno-pedagogicznych, terapeutów, pracowników warsztatów terapii
zajęciowej, pracowników domów kultury, animatorów kultury, pracowników
socjalnych, trenerów oraz coachów zainteresowanych rozwojem osobistym i
zawodowym.