< powrót do oferty
Kierunek studiów: Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka dla pedagogów specjalnych
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Charakter studiów: studia kwalifikacyjne
Z wykorzystaniem metod kształcenia: online (e-learning)
Podstawa prawna kształcenia: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 roku w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2017 r. poz. 1575 ze zm.) oraz Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. z 2019 r. poz. 1450).
Cel:
Celem studiów jest wyposażenie słuchaczy w
umiejętności profesjonalnego organizowania wczesnej, kompleksowej i
systematycznej pomocy dzieciom zagrożonym nieprawidłowym rozwojem; dzieciom z
niepełnosprawnością oraz ich rodzinom w nabywaniu przez nich umiejętności postępowania
z dzieckiem w zakresie określonym przez indywidualny program wczesnego
wspomagania; przygotowanie słuchacza do prowadzenia zajęć wczesnego wspomagania
rozwoju małych dzieci o zaburzonym rozwoju psychoruchowym i społecznym.
Podczas zajęć słuchacze poznają warunki
organizowania i realizacji wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, rozumianego
jako wielospecjalistyczne, kompleksowe i intensywne działania mające na celu
stymulowanie funkcji odpowiedzialnych za rozwój psychomotoryczny i komunikację
dziecka niepełnosprawnego.
Czas trwania: 510 godzin (w tym 120 godzin praktyk) – 3 semestry
Uzyskane kwalifikacje:
Kwalifikacje wydawane są na podstawie Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.
Studia nadają kwalifikacje do pracy w
zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Absolwent specjalności posiada kwalifikacje do pełnienia funkcji opiekuna w żłobku lub klubie dziecięcym.
Adresaci:
Studia
podyplomowe z zakresu „Wczesnego wspomagania rozwoju dziecka dla pedagogów specjalnych” adresowane
są do absolwentów: pedagogiki, psychologii, logopedii oraz lekarzy,
fizjoterapeutów zainteresowanych pracą w zespołach wspomagania rozwoju
małych dzieci (w resorcie oświaty) oraz zespołach wczesnej interwencji
pracujących z dziećmi zagrożonymi niepełnosprawnością
i niepełnosprawnymi (w resorcie zdrowia).
Uczestnikami
studiów mogą być osoby legitymujące się wykształceniem wyższym (co najmniej I stopnia)
oraz przygotowaniem pedagogicznym, które posiadają przygotowanie w zakresie
pedagogiki specjalnej i chcą uzyskać przygotowanie w dodatkowym zakresie
pedagogiki specjalnej.
Zatrudnienie:
Po ukończeniu studiów Absolwent posiada
kompetencje do podjęcia zatrudnienia m.in. w:
- ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju
dziecka i ośrodkach wczesnej interwencji,
- przedszkolach specjalnych,
integracyjnych, z oddziałami integracyjnymi oraz ogólnodostępnych prowadzących
programy wspomagające rozwój dzieci,
- specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych prowadzących programy wspomagające rozwój dzieci,
- instytucjach niepublicznych: ośrodkach,
fundacjach, stowarzyszeniach i innych placówkach, w których powoływane są
zespoły do prowadzenia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka,
- poradniach psychologiczno-pedagogicznych prowadzących program wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Wymagania:
Studia skierowane są do osób posiadających przygotowanie pedagogiczne.
W przypadku braku posiadania przygotowania pedagogicznego, Uczelnia WSKZ umożliwia słuchaczom zapisanie się na dwa kierunki jednocześnie. Zapisując się równolegle na dwa kierunki, słuchacz otrzymuje rabat w wysokości 25% na kierunek z zakresu przygotowania pedagogicznego.
Celem uzyskania rabatu prosimy o napisanie wiadomości mailowej przed dokonaniem płatności za kierunek z zakresu przygotowania pedagogicznego na adres: kontakt@studia-pedagogiczne.pl
Pobierz program kierunku
×
1 / 1
2 / 2
❮
❯